Meet The Artists・アーティスト紹介


Naho Ito・イトウナホ
This is an artist who is actively engaged in their craft, based in Kyoto.京都を拠点にご活躍されているアーティストです.

経歴
English is here2002年 多摩美術大学美術学部絵画学科 卒業
個展
2022年 Constellation ~想起されつづけるもの~ Gallery G-77 ⁄ 京都 |
2019年 ある言葉〜すべて私と同時的なる純粋な関係 Gallery G-77 ⁄ 京都 |
2018年 第2回 キルケゴールと散歩 Art Gallery 北野 ⁄ 京都 |
2013年 キルケゴールと散歩 Art Gallery 北野 ⁄ 京都 |
2009年 絵画の森 Gallery Maronie ⁄ 京都 |
2007年 時(フレスコ壁画制作) Otowa Restaurant waiting space ⁄ 栃木 |
近年の主なグループ展とアートフェア
2023年 第28回 尖 京都市京セラ美術館 ⁄ 京都 4/25(火)~30(日) |
第6回 七艘展 ギャラリーCreate 洛 ⁄ 京都 |
2022年 SUMI 妙光寺 ⁄ 京都 |
尖とen 日本画展 京都市京セラ美術館 ⁄ 京都 |
モノ黒 ギャラリーえがく ⁄ 京都 |
夢為胡蝶 ~ A Dream with in a Dream ~ 妙光寺 ⁄ 京都 |
第5回 七艘展 ギャラリーCreate 洛 ⁄ 京都 |
2021年 尖小品展 ギャラリー恵風 ⁄ 京都 |
第26回 尖(招待作家) 京都市立美術館別館 ⁄ 京都 |
2020年 Art on Paper Gallery G-77 ⁄ NY |
2019年 形のないかたち Gallery えがく ⁄ 京都 |
Seattle Art Fair Gallery G-77 ⁄ Seattle |
AAF Battersea Gallery G-77 ⁄ London |
AAF Brussels Gallery G-77 ⁄ Blussels |
art MRKT San Francisco Gallery Repost ⁄ San Francisco |
2018年 SCOPE Art Show NY Gallery G-77 ⁄ NY |
SCOPE Art Show Basel Gallery G-77 ⁄ Basel |
AAF Battersea Gallery G-77 ⁄ London |
2017年 開廊一周年記念展 Gallery えがく ⁄ 京都 |
2016年 Coincidence 妙光寺 ⁄ 京都 |
作家ステートメント
私が絵を描く時にいつも思いを馳せるのは、昔々とても昔、ヒトがある内的衝撃を受けて感じた、ある戦慄のことです。そのふるえは、ヒトにまだ意味をなさない言葉を発せざるをえなくさせて、ヒトをある一人の人間に、そして個人にさせたものです。私は今 私たちが生きているこの現在の地点から、あの戦慄にたどり着きたい。 そして私は線を引き、色を塗り、水を引いて、一つの絵を描き始めます。私は壮大な物語や、確固としたイメージ、何らかの個人的主張やメッセージを描いているのではありません。どこかへの道が一つではない様に、あらゆるものが交錯し、矛盾に満ちたこの世界で、決定的であるものはなく、そしてあらゆるものは、動いている。 私は、その矛盾をそのままに放棄することなく、相容れないもの、受け入れられるもの、 親しいもの、親しくないもの、似ている様で全く別なもの、様々なそれらが織りなす調和というよりは、それらが互いに個別なまま認め合ったある瞬間の緊張を描こうとしているのです。しかもその瞬間は、動いている。それはあの初めての戦慄にも似た、ある種の貴さを持っていると思うのです。そして、その間隙に、光が垣間見える。そういう 絵を描きたいと思っています。
イトウナホ
Naho Ito CV
2002 B.F.A in Japanese Painting, Tama Art University ⁄ Tokyo
Solo Exhibitions
2022 "Constellation", Gallery G-77 ⁄ Kyoto |
2019 "A Word", Gallery G-77 ⁄ Kyoto |
2018 “A Walk with Kierkegaard II”, Art Gallery Kitano ⁄ Kyoto |
2013 “A Walk with Kierkegaard”, Art Gallery Kitano ⁄ Kyoto |
2009 “Forest of Paintings”, Gallery Maronie ⁄ Kyoto |
2007 “Moment” paint fresco, Otowa Restaurant ⁄ Tochigi |
Selected Groupe Exhibitions & Fairs
2023 the 28th SEN Kyoto City Kyocera Museum ⁄ Kyoto (Tue., Apr. 25 - Sun., Apr. 30) |
the 6th NANASOTEN Gallery Create Raku ⁄ Kyoto |
2022 SUMI Myokoji-Temple ⁄ Kyoto |
SEN + en Japanese style painting exhibision Kyoto City Kyocera Museum ⁄ Kyoto |
MONOCHROME Gallery EGAKU ⁄ Kyoto |
“Butterfly Dream ~A Dream within a Dream~” Myokoji-Temple ⁄ Kyoto |
the 5th NANASOTEN Gallery Create Raku ⁄ Kyoto |
2021 SEN small works exhibition Gallery Keifu ⁄ Kyoto |
the 26th SEN Kyoto City Museum ⁄ Kyoto |
2020 Art on Paper Gallery G-77 ⁄ NY |
2019 ”The shapeless form” Gallery EGAKU ⁄ Kyoto |
Seattle Art Fair Gallery G-77 ⁄ Seattle |
AAF Battersea Gallery G-77 ⁄ London |
AAF Brussels Gallery G-77 ⁄ Blussels |
art MRKT San Francisco Gallery Repost ⁄ San Francisco |
2018 SCOPE Art Show NY, Gallery G-77 |
SCOPE Art Show Basel, Gallery G-77 |
AAF Battersea, Gallery G-77 |
2017 1st Anniversay Exhibition of Gallery EGAKU Gallery EGAKU ⁄ Kyoto |
2016 "Coincidence" Myokoji-Temple ⁄ Kyoto |
Statement:
"When I paint, I always think about a shivering that humans long, long ago felt from an internal shock. That shiver forced them to speak words that didn't yet have meaning and made them into one person and then an individual. I want to reach that shivering from where we are now, and I start drawing a picture by drawing lines, coloring, and pulling water. I'm not drawing a grand story, a firm image, or any personal claims or messages. Just as there is not just one path to somewhere, everything intertwines in this world full of contradictions, there is nothing definitive, and everything is moving. I'm trying to depict the tension of a moment when various incompatible things, acceptable things, familiar things, unfamiliar things, things that appear similar but are completely different, acknowledge each other while retaining their individuality, without abandoning those contradictions. Moreover, that moment is moving. I think it has a certain nobility similar to that first shivering. And in that gap, light can be glimpsed. That's the kind of painting I want to create."
Naho Ito